Chachaři.cz, Stránky Fans FC Baníku Ostrava.

Otevřený dopis Fanouška Baníku

Vážený pane Šafarčíku,

 

dnes jsem si přečetl Váš rozhovor v deníku Sport a velmi se podivuji nad tím, že stále nechápete, proč je karta fanouška v nynějším provedení pro mnohé nepřijatelná. Pro mě až tolik, že jsem po 25 letech přestal na Bazaly chodit úplně. A to se nepovažuji za ultras a ani nikdo mi to nemusel „nařizovat" bojkotem, který Vám připadá bizarní. Ať je, jaký je, nutí vás (klub) něco dělat a to je dobře.

 

Mi, pro změnu, připadá práce, kterou odvedli autoři registrace karty FCB jako naprosté diletantství. Takový šmejd se hned tak nevidí. Důvody, proč považuji předání takového množství osobních údajů za nebezpečné jak pro fanoušky, tak pro vás jako klub, jsem Vám zaslal v samostatném rozboru, hned jakmile jste podmínky registrace oznámili. Bez Vaší reakce.

 

Tak tedy ve zkratce.

Pro registraci karty požadujete jméno, příjmení, RČ, číslo OP (už prý ne),  adresu, fotku, podpis, volitelně? (po mně vyžadováno povinně) telefon a mail. Pro vytvoření kompletní kopie OP už stačí o držiteli zjistit jen to, kde byl doklad vydán - to lze odhadnout z adresy, místo narození - tady můžou pomoci sociální sítě a datum platnosti. Docela minoritní údaje pro to, aby si někdo udělal zdařilou kopii a šel si třeba půjčit čistič koberců.. nebo auto? Nebo peníze? Nebo?

 

Argument, že k údajům, má přístup pouze jedna osoba neobstojí. Krádeže uložených dat se dějí i bez fyzického přístupu k nim. A, že je RČ v oddělené databázi? Pokud vám útočník zcizí všechna data, jistě pro něj nebude mít problém si je podle klíče spárovat, stejně jako to při ověřování údajů o držiteli karty musíte dělat vy, pokud se skutečně bez RČ neobejdete.

 

Nepodezřívám FCB z toho, že by s daty chtělo hazardovat, ale klub prostě není banka, aby si mohl dovolit nemalé investice do jejich důkladného zabezpečení. A ani bankám se to často úplně nedaří. Jak se budete stavět k případným žalobám o náhradu škody?

 

A pro ty, kteří už tato všechna data poskytli, velmi doporučuji požádat a ohlídat si, aby klub z databáze vymazal číslo OP, jak jste deklarovali. Tím se velmi sníží riziko možnosti zneužití poskytnutých dat. Klidněji budete spát i vy všichni v klubu.

 

Jak to je s registrací cizích státních příslušníků, kteří nemají RČ? Těm registrace není umožněna? Nebo se snad u nich tento údaj nepožaduje? Co na to ČOI? A jak potom opět obstojí Vaše vyjádření, že bez RČ to nejde?

 

Souhlas se zpracováním osobních dat, který předkládá klub k podpisu, to je kapitola sama pro sebe. Je v něm, že si klub může dělat s údaji, co uzná za vhodné. Ač všude veřejně deklarujete, že jsou určeny pouze pro potřeby adresného ticketingu, tak na souhlasu je uvedeno nejen k ticketingu, ale i pro nabízení obchodu a služeb! Ale ani jiné využití není zněním souhlasu zcela vyloučeno. Možné předání dat třetím osobám, to už je snad jenom vtip. To, co píše Váš tiskový mluvčí na oficiálních stránkách, jsou lži a v mém rozboru jsem na ně taktéž upozornil i s vysvětlením.

 

Píšete, že nechápete, proč někomu nevadí odevzdat data v Polsku. Neznám Polskou legislativu a znění jejich zákona, ale troufám si tvrdit, že s takovým prohlášením v souhlasu se zpracováním dat nebo zněním zákona, by jim je žádný soudný člověk nepředal.

 

Část textů odstavců č.1 a č.2 v souhlasu se zpracování osobních dat:

„Žadatel dále souhlasí s tím, že jeho osobní údaje budou zpracovávány společností jakožto správcem a souhlasí s tím, že společnost je oprávněna poskytnout osobní údaje třetím subjektům, zejména smluvním partnerům společnosti za účelem nabízení obchodu a služeb ..." atd.

 

„2. Účelem zpracování osobních údajů je řádná realizace programu adresného ticketingu a možnost využívání údajů pro marketingové zpracování, tj. nabízení obchodu, výrobků a služeb..." atd

 

Za drzost považuji nemožnost odmítnout marketingové účely a přesto se zapojit do adresného ticketingu. Opět, co by vám na to asi řekla ČOI?

 

Kritizovat umí každý, vím. Poslal jsem Vám a panu Hábovi návrh, jak dělat adresný ticketing bez nutnosti shromažďovat citlivé osobní údaje registrovaných fanoušků a přesto jednoznačně identifikovat, zda daný člověk není na seznamu osob, které na stadiónu nechcete. Pan Hába nejprve projevil zájem, ale po návrhu terminů schůzky můj další email zůstal opět bez odezvy.

 

Celý princip je shodný s tím, co po vás požaduje FAČR a k čemu se pan Pelta i pan Chovanec vyjádřili na jaře tohoto roku po zápase se Spartou.

Odstavec: „Databáze "nepřizpůsobivých" fanoušků" v článku níže:

http://m.ceskatelevize.cz/sport/fotbal/synot-liga/268362-na-fotbal-zatim-porad-bez-obcanek-ale-s-prisnejsimi-poradateli/

 

U registrovaných fanoušků Vám k jednoznačné identifikaci stačí jejich jméno, příjmení, fotografie a jedinečné číslo karty/permanentky.

U návštěvníků, kteří si kupují vstupenku, pak číslo jejich OP nebo jiného dokladu. Vaše vyjádření, že nejste schopni identifikovat jednoznačně držitele karty bez použití RČ je naprosto obludné tvrzení, kterým se tvůrce ticketingu snaží pouze omluvit, že to jinak neumí. Jak tedy jednoznačně identifikujete ty, kteří navštíví zápas se vstupenkou a OP?

 

Vždyť u neregistrovaných návštěvníků nepožadujete při nákupu vstupenky RČ? Neevidujete jej a na stadión je stejně pustíte! Nehledě na to, že při posledním zápase proti Brnu, hlídka FCB u horních bran, prodávala vstupenky bez lustrace držitele a vyplnění čísla dokladu. Takže jste klidně mohli pustit někoho, kdo má zákaz vstupu na stadión. Mám takový lístek k dispozici, aby nedošlo k tvrzení, že to není pravda.

 

Principem není mít databázi slušných fanoušků, ale mít databázi těch, kteří dělají problémy a na stadiónu je nechcete. A mít jistotu, že se tam nedostanou. Máte-li takový seznam, pak jistě nebude problém podle např. RČ, ale stačí klidně i jenom číslo OP nebo pasu nebo data narození + jména nebo fotky atd. ověřit, že fanoušek, jež se chce registrovat, na této listině není a kartu mu vydat. Stejně tak, jako vstupenku, těm, kteří se registrovat nechtějí. RČ (ani jiné osobní údaje) pak u těchto „prověřených" návštěvníků nemusíte nikde ukládat, evidovat a tím pádem ani řešit všechny následné problémy - zabezpečení dat, ochrana před zcizením, zneužitím, souhlas se zpracováním dat atd. Takový systém dokonce vyřeší i problém s (ne)slavnými jednovaječnými dvojčaty pana Háby, ale také např. umožní registraci i cizinců a dětí bez rozdílu v barvě pleti, vyznání a věku.

 

Má nabídka, celý princip detailně vysvětlit a předat klubu stále trvá. Podporou mého tvrzení, že se jedná o naprostý šmejd, jsou nynější návštěvy a atmosféra na Bazalech. A nenechte si namluvit, že je to jen bojkotem ultras. Přicházíte o mnohem více návštěvníků a to každým zápasem.

 

Se srdečným pozdravem a přáním hezkého večera,
bývalý dlouholetý držitel permanentky na S2
Josef Czyž

 

 

Publikováno: 27.08.2014
Kategorie článků Kalendář zápasů
Tabulka
Tým Z S B
1. SK Slavia Praha 19 41:7 50
2. FC Viktoria Plzeň 19 38:15 43
3. AC Sparta Praha 19 35:22 37
4. FC Baník Ostrava 19 32:20 36
5. FK Jablonec 19 31:16 30
6. FK Mladá Boleslav 19 31:22 28
7. SK Sigma Olomouc 19 28:30 26
8. FC Hradec Králové 19 17:17 25
9. 1. FC Slovácko 19 18:26 25
10. FC Slovan Liberec 19 28:22 24
11. MFK Karviná 19 23:32 23
12. Bohemians Praha 1905 19 24:30 22
13. FK Teplice 19 23:31 21
14. FK Pardubice 19 17:26 15
15. FK Dukla Praha 19 15:36 12
16. SK Dynamo České Budějovice 19 7:56 3
Napsali o Baníku Poslední příspěvky fóra Partnerské weby
chacharwear_logo_6013d40bdc6c9.png (20 KB)
 

m_bb.png (28 KB)
Načítám, prosím vydržte...

Přihlášení uživatele

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Upravit nastavení" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies.