V rámci reprezentační přestávky se nabízela další možnost vyjet s GieKSou na jeden z výjezdů. Do Katowic jedeme už v pátek, den před zápasem, protože sraz je naplánován na tři hodiny ráno. Po vyřešení problémů s počtem lístků, s čímž pomohli fanoušci a vedení Chojniczanki, nakonec naplníme pět autobusů a máme před sebou 10hodin dlouhou cestu. Tu nám ještě prodlužuje polská policie, když nás více jak hodinu drží asi 20kilometrů od stadionu, abychom náhodou nedorazili moc brzo.
V dalším z otřesných sektorů pro hosty, které nejsou v Polsku žádnou výjimkou, nás je nakonec velmi slušný počet 277 kibiců GieKSy (5 z Baníku) a prezentujeme se šesticí vlajek, včetně naší „Slezská Ostrava“ a především v první půli, také kvalitním dopingem.
Překvapením byli domácí fans, kteří vytvořili několika set hlavý kotel se spoustou vlajek na plotě a v druhém poločase také oprawu s velkou kopií dresu a vlajkami na tyčích. Dle mého jedni z nejlepší fanoušků z momentálního složení první polské ligy, na což má vliv hlavně to, že se jedná o fanklub Lechie Gdańsk.
Na hřišti remíza 1:1 a nás čeká nekonečná zpáteční cesta, při které navíc dva z pěti autobusů vypovídají službu a část GieKSiarze tak musí čekat na náhradní dopravu domů. My dorážíme v neděli ráno a po nějaké době v Katowicích se vracíme do Ostravy. Velké díky do Katowic. GieKSa & Baník!
Video zde
Tým | Z | S | B | |
---|---|---|---|---|
1. | SK Slavia Praha | 19 | 41:7 | 50 |
2. | FC Viktoria Plzeň | 19 | 38:15 | 43 |
3. | AC Sparta Praha | 19 | 35:22 | 37 |
4. | FC Baník Ostrava | 19 | 32:20 | 36 |
5. | FK Jablonec | 19 | 31:16 | 30 |
6. | FK Mladá Boleslav | 19 | 31:22 | 28 |
7. | SK Sigma Olomouc | 19 | 28:30 | 26 |
8. | FC Hradec Králové | 19 | 17:17 | 25 |
9. | 1. FC Slovácko | 19 | 18:26 | 25 |
10. | FC Slovan Liberec | 19 | 28:22 | 24 |
11. | MFK Karviná | 19 | 23:32 | 23 |
12. | Bohemians Praha 1905 | 19 | 24:30 | 22 |
13. | FK Teplice | 19 | 23:31 | 21 |
14. | FK Pardubice | 19 | 17:26 | 15 |
15. | FK Dukla Praha | 19 | 15:36 | 12 |
16. | SK Dynamo České Budějovice | 19 | 7:56 | 3 |